Starejte se o své srdíčko! Odmění se vám za to zdravím a vitalitou!

Srdce nám v těle bije 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, dvanáct měsíců do roka. Celý život. Jakmile přestane, zemřeme. Ročně srdeční a cévní choroby připraví o život plných třicet tisíc lidí. Šestnáctkrát víc než rakovina prsu! Věnujte mu proto péči, již si zaslouží!

Za posledních dvacet let klesl průměrný věk pacientů s infarktem ze 63 na 49 let. Celá třetina Čechů trpí vysokým krevním tlakem. Včetně třicátníků. Většina o tom navíc nemá sebemenší tušení. Na vině je dle odborníků životní prostředí a stres s přetěžováním. Stejně jako nevhodná životospráva a nedostatečná fyzická kondice.

Onemocnění srdce a cév stále vedou

Onemocnění srdce a cév v příčinách úmrtnosti nejenom u nás, ale ve všech vyspělých zemích stále vedou. V Čechách na ně dokonce umírá každý druhý člověk. Přitom se kardiovaskulárním chorobám dá poměrně úspěšně předcházet. Čím dříve začnete, tím lépe!

Rozlučte se s cigaretami!

Přestaňte kouřit a zjistěte si rodinou anamnézu. Utrpěl někdo z příbuzných infarkt před dovršením padesátého roku? Pokud ano, rychle si nechte změřit tlak a hladinu cholesterolu v krvi. Tyto hodnoty si samozřejmě mohou nechat zkontrolovat i všichni ostatní.

Hýbejte se!

Dalším rizikovým faktorem je nadváha. Nejde ovšem jen o hmotnost jako takovou jako spíše o obvod vašeho pasu. Ten by u žen neměl být větší než 80 cm, muži si mohou dovolit pas zhruba o 14 cm širší. Není tomu tak? Pokuste se zhubnout! Ale nehladovte, ani se netrapte drastickými dietami. Místo nich se alespoň třikrát týdně minimálně hodinu věnujte nějaké aerobní aktivitě, jako jsou jízda na kole, běh nebo svižná chůze.

Upravte svůj jídelníček!

Dopřávejte si stravu bohatou na vitamíny, minerály a živiny. S dostatkem ovoce a zeleniny. A hodně pijte. Užívat můžete začít i vhodné doplňky stravy. Přímo na podporu srdeční činnosti byl vytvořen například doplněk stravy JMELÍ – HLOH plus Hořčík z portfolia renomované společnosti Naturvita. Ten obsahuje tři bylinky, které si vaše srdíčko přímo zamiluje. Jmelí podporující srdeční funkci, hloh přispívající k regulaci srdeční aktivity a hořčík napomáhající snížení míry únavy a vyčerpání.

Nestresujte se!

K tomu si dopřávejte dostatek spánku a nepřipouštějte si věci, které nedokážete změnit. Zkrátka se snažte nestresovat. Alespoň na několik minut denně se snažte absolutně vypnout a před spaním myslete jen na příjemné věci. A hodně se smějte. Smích je prý lékem na všechno. Uvidíte, že budete mít srdíčko jako zvon.